اینترنت و شبکه

باندپهن

خبر اول

فیبرنوری

December 12, 2023
10:57 سه شنبه، 21ام آذرماه 1402
کد خبر: 154098

گوگل اینترنت ۲۰ گیگابیتی راه‌اندازی کرد؛ ماهانه ۱۲٫۵ میلیون تومان

منبع: Digiato

گوگل فایبر از سرویس اینترنت جدیدی برای کاربران رونمایی کرده است که سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

گوگل در کنار بسته‌های اینترنت 5 و 8 گیگابیت بر ثانیه، اکنون به برخی افراد امکان می‌دهد تا برای دسترسی زودهنگام به سرویس جدید 20 گیگابیت بر ثانیه نیز ثبت‌نام کنند. راه‌اندازی این سرویس از سه‌ماهه اول 2024 آغاز می‌شود. همچنین گوگل فایبر روتر قدرتمند وای‌فای 7 را نیز به مشتریان علاقه‌مند ارائه می‌دهد.

براساس گزارش ورج، سرویس جدید اینترنت 20 گیگابیت بر ثانیه که از طریق آزمایشگاه GFiber گوگل ارائه می‌شود، ارزان نخواهد بود. این اینترنت ماهانه 250 دلار برای مشتریان هزینه دارد. گوگل قصد دارد این اتصال را ابتدا در کانزاس‌سیتی، کارولینای شمالی، آریزونا و آیووا ارائه دهد. در دسترس بودن این سرویس هم‌زمان با ارتقای زیرساخت‌های گوگل انجام می‌شود که شامل نصب شبکه‌های نوری غیرفعال (PON‌) 25G جدید نوکیا است.

گوگل در ماه اکتبر (مهرماه 1402) سرویس اینترنت 5 گیگابیت بر ثانیه با هزینه ماهانه 125 دلار را در هانتسویل، آلاباما، پس از عرضه گسترده‌تر در کانزاس‌سیتی و چند منطقه دیگر در دسترس قرار داد. همچنین این شرکت سرویس اینترنت 8 گیگابیت بر ثانیه را با قیمت 150 دلار در ماه را در برخی مکان‌ها ارائه داده است. درهمین‌حال، سرویس‌های پرسرعت گیگابیتی گوگل فایبر از زمانی که برای اولین‌بار در کانزاس‌سیتی در سال 2012 در دسترس قرار گرفت، همچنان همان 70 دلار در ماه باقی مانده است.

گوگل قبلاً تبلیغ کرده بود که اینترنت 5 گیگابیت بر ثانیه می‌تواند آپلود یا دانلود فایل‌ها را با هر اندازه‌ای به‌طور هم‌زمان آسان‌تر کند؛ سرویس 8 گیگابیت بر ثانیه هم طبیعتاً می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. اکنون این اینترنت با سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه به سطح جدیدی وارد می‌شود. گوگل می‌گوید انتظار دارد اتصالات چندگیگی هم‌زمان در چندین لایه با سخت‌افزار وای‌فای 7 امکان‌پذیر باشد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که کاربران برخی از مناطق ایالات‌متحده می‌توانند برای دسترسی زودهنگام به سرویس 20 گیگابیت بر ثانیه ثبت‌نام کنند. نصب و راه‌اندازی این سرویس در سه‌ماهه‌ اول سال 2024 انجام خواهد شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.