یک سوم مشترکین موبایل انگلستان از قبض موبایلشان ناراضی هستند
ICTna.ir – بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط ام وی ان او لایکا، سی و دو درصد از مشتریان تلفن همراه احساس می کنند که ارائه دهنده تلفن همراه آنها به دلیل افزایش قیمت در اواسط قرارداد، آنها را نادیده میگیرد.
به گزارش گروه اخبار خارحی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وقتی از مشتریان یکی از چهار اپراتور بزرگ پرسیده شد که آیا قبض تلفن همراهشان در سال 2024 افزایش مییابد، 40 درصد نمیدانستند، اما 36 درصد گفتند که صورتحسابهایشان در سال 2023 افزایش یافته است. این منجر به احساس نارضایتی در 32 درصد از افراد پاسخ دهنده شد.
گلایه اصلی ظاهراً این است که مشترکین افزایش تعرفه در اواسط قرارداد احساس “فرصت طلبی” می کند و دیگران می گویند که فکر می کنند اکنون قراردادهای بهتری در دسترس هستند، یا به این معنی است که دیگر احساس نمی کنند پیشنهاد خوبی دریافت می کنند.
در همین حال، 70 درصد گفتند که خواهان شفافیت بیشتر اپراتورها در نحوه محاسبه افزایش قیمتها هستند و 57 درصد به دلیل نیاز به هزینه بیشتر در ماه، به تغییر اپراتور فکر میکنند.
ریچارد شافر، مدیرعامل گروه لایکا در این خصوص گفت: از آنجایی که هزینه های خانوار همچنان سر به فلک میکشد، جای تعجب نیست که تصمیمات سال جدید بریتانیاییها بر سختتر کردن بودجه متمرکز شده است. افزایش قراردادهای تلفن همراه هزینهای است که بسیاری نمیتوانند از عهده آن برآیند. بریتانیایی ها با پای خود رای می دهند و در جستجوی معاملات بهتر، اپراتور فعلی خود را کنار می گذارند.
ما از قبل می دانستیم که اکثر مشتریان قرارداد تلفن همراه از ارزشی که از ارائه دهندگان خود دریافت می کنند ناراضی هستند. در عصر حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که یک سرویس تلفن همراه با کیفیت بالا و قابل اعتماد نیاز به هزینه تمام شده داشته باشد. کاربران تلفن همراه بریتانیا سزاوار معامله عادلانه تری هستند، به ویژه در مواجهه با افزایش صورتحساب ها.
این تحقیق توسط Censuswide انجام شد و از 2001 نفر “نماینده بزرگسالان بریتانیا” در سراسر انگلیس نظرسنجی شد.
ماه گذشته، رگولاتور ارتباطات بریتانیا پیشنهادی را برای مهار افزایش قیمتهای میانقراردادی مرتبط با تورم ارائه کرد که از طریق وادار ساختن شرکتهای پهنباند و تلفن همراه، به جای مدل «تورم به اضافه X درصد»، افزایش قیمتهای آتی را در قراردادها به پوند و پنس نوشتند. محور نگرانی آن چندان به هزینه واقعی داشتن یک قرارداد تلفن همراه یا پهنای باند مربوط نمی شود، بلکه «بیشتر مردم به دلیل پیچیدگی محض و غیرقابل پیش بینی بودن شرایط افزایش قیمت مرتبط با تورم که در قراردادشان نوشته شده است، سردرگم می شوند، که این موضوع باعث تضعیف آن می شود. توانایی مشتریان برای خرید در اطراف.