بانکداری و پرداخت الکترونیک

January 11, 2024
11:26 پنجشنبه، 21ام دیماه 1402
کد خبر: 157624

پلتفرم «سیپات» بانک سینا از به‌روزترین الگوریتم‌های صنعت بانکداری تبعیت می‌کند

در نشست کمیته فنی انتخاب محصول برتر سال نمایشگاه تراکنش ایران تأیید شد که در طراحی پلتفرم «سیپات» از به‌روزترین الگوریتم‌های صنعت بانکداری تبعیت شده است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط‌عمومی بانک سینا، مهدی باستان، در کمیته فنی انتخاب محصول برتر سال 1402 نهمین نمایشگاه تراکنش ایران که با هدف بررسی ابعاد فنی و کارکردی محصولات حاضر در این جشنواره تشکیل شد، به تبیین قابلیت‎‌های پلتفرم سیپات بانک سینا پرداخته شد.

در این نشست، مهدی باستان، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب‌و کار بانک سینا ضمن تبیین جنبه‌های هوشمندی و نوآوری و کارکردهای فنی و کسب‌و کاری پلتفرم سیپات، به تشریح رویکرد بانک در زمینه توجه به مسئولیت‌ اجتماعی بانک پرداخت.

وی گفت: پلتفرم سیپات یکی از محصولات فناورانه سرزمین هوشمند سینا است که به عنوان سامانه حامی هوشمند ویژه ارائه خدمات بانکداری اجتماعی به گروه‌های مشتریان معرفی‌شده از سوی سازمان‌های حمایتی است. پیش از این، اعطای وام‌های حمایتی و اشتغالزایی در مناطق کم‌برخوردار مانند مناطق هدف بنیاد علوی که از سوی بانک سینا پرداخت می‌شد، با دشواری‌های زیادی برای مشتریان همراه بوده است.

معاون برنامه‌ریزی کسب‌و کار بانک سینا در پاسخ به ابهامات کمیته فنی انتخاب محصول برتر سال 1402 در رابطه با فراگیری مالی این پلتفرم تصریح کرد: در سامانه سیپات، این امکان فراهم شده است که اطلاعات جامعه مخاطب بنیاد علوی به صورت سیستمی و مکانیزه بر روی این سامانه ثبت شده و سپس متقاضیان بنا بر انتخاب خود، برای دریافت تسهیلات به کانال غیرحضوری از طریق پلتفرم سیبانک و در شرایط خاص به کانال حضوری بانک هدایت شوند.

شهرام نادری، مدیر امور بانکداری اجتماعی بانک سینا نیز در این نشست در تشریح روش حضوری ارائه خدمات در این پلتفرم گفت: به منظور ارائه خدمات به متقاضیان دریافت تسهیلات به روش حضوری، نسبت به ارائه خدمات بانکداری پرتابل در محل متقاضیان، ارسال شعب سیار یا هدایت مشتری به سمت نزدیک‌ترین شعبه اقدام خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد پلتفرم سیپات در سایر نهادهای حمایتی کشور نیز با مشارکت بانک سینا به کار گرفته شود.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، هیئت داوران، مدال جشنواره محصول برتر سال 1402 از میان 21 محصول ارائه شده، به پلتفرم سیپات بانک سینا اعطا کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.