اتومیشن

خبر اول

فناوری

January 27, 2024
10:38 شنبه، 7ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159203

حسگرهای اینترنت اشیا به جنگ رطوبت و کپک می‌آیند

ICTna.ir – در یک نبرد مداوم با کپک ناشی از رطوبت، شرکت ارائه دهنده منازل مسکونی Mid Devon Housing به دنبال راه های جدیدی برای حل مشکل کپک و رطوبت است، این شرکت که در چند سال گذشته برای برخی از موارد به فناوری روی آورده حالا برای نظارت روی میزان رطوبت و مبارزه با کپک در دیوار ساختمان ها سراغ آی او تی آمده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در طی یک پروژه شش ماهه، فناوری اینترنت اشیا حسگر محیطی را در بخشی از خانه های این شرکت به کار خواهد گرفت تا عملکرد آنها را درک کند.

این بالاتر از یک پروژه نظارت بر محیط زیست موجود در کنار Aico HomeLINK است که این فناوری را ارائه می‌کند و تا به امروز شاهد نصب و اتصال 50 حسگر محیطی در 12 خانه بوده است  تا بینشی در مورد خطرات رطوبت، قالب و کیفیت هوا دهند. Aico HomeLINK همچنین با سایر ارائه دهندگان مسکن در بریتانیا در این زمینه کار می کند، از جمله با Poplar Harca، شورای استرلینگ و شورای شهر هال هم همکاری دارد.

کریس جونز، مدیر عامل این شرکت، درباره ابتکار سنسورهای نم و کپک مبتنی بر آی او تی گفت: تلاش های شورای منطقه مید دوون نمونه ای از مسئولیت اجتماعی فعال است که از فناوری برای بهبود سلامت و رفاه مستاجران خود استقبال می کند. مطابق با برخی از نمونه‌های بهترین عملکرد بازرس مسکن، آن‌ها از فناوری جدید ما برای شناسایی و رسیدگی به علت ریشه‌ای مشکلات کپک‌ها و همچنین تعیین اثربخشی کارهای اصلاحی استفاده کرده‌اند.

آنها از جمله گروه رو به رشدی از پیشگامان مسکن اجتماعی هستند که به دنبال درک خانه ها با اندازه گیری شاخص هایی مانند سطوح رطوبت و دما هستند که به آنها کمک می کند تا مسائلی مانند رطوبت و کپک را قبل از تبدیل شدن به یک بحران درک کنند و با آنها مقابله کنند.

رزی ویلز، مدیر پشتیبانی فنی و تعمیرات در Mid Devon Housing در این خصوص گفت: با مشارکت فعال مستاجرین و استفاده بهینه از تخصص کارکنان قدیمی خود، به توانایی خود برای وفادار ماندن به ماموریت خود در ارائه ایمن اطمینان داریم. خانه های راحت برای ساکنان ما گزارش‌های اخیر کار فعالانه ما را برای مقابله با مسئله مهم و رایج ملی رطوبت و کپک برجسته کرده‌اند. نمونه دیگری از تلاش مستمر ما برای قرار دادن رفاه مستاجر در قلب کاری که انجام می دهیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.