اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

رگولاتوری

February 9, 2024
12:22 جمعه، 20ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160022

اوپن‌ریچ انگلیس به altnetها مهلت می‌دهد

ICTna.ir – اپراتور ثابت انگلیس، اوپن ریچ، به سازندگان فیبر بریتانیا زمان بیشتری داده تا در جریان استقرار شبکه خود به Openreach اطلاع دهند که کجا و چه زمانی به کانال‌ها و قطب‌های آن دسترسی خواهند یافت. یک منبع مطلع به رسانه ها گفته که آلت‌نت‌ها تا 1 آوریل فرصت دارند تا رویکردهای جایگزینی خود را برای آنچه به عنوان انطباق با «مکان‌ها» شناخته می‌شود، ارائه دهند. مهلت قبلی 1 فوریه بود که حالا تمدید شده است. آلت نت در انگلیس سرویس دهندگان اینترنت محلی ای هستند که از زیرساخت شبکه اوپن ریچ استفاده میکنند. این شاید چیزی بین شرکتهای PAP و یا شرکت های سروکو در ایران باشد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  قابل درک است که اگر آنها تا آن زمان به توفاق بهتری دست پیدا نکنند، بخش شبکه های نیمه خودمختار BT به برنامه قبلی برای اتخاذ یک موضع سخت در مورد عدم انطباق بازخواهد گشت. اگر این اتفاق بیفتد، اوپن ریچ موارد عدم انطباق را به عنوان یک نقض قراردادی در نظر می گیرد و شرکتهای الت نت را در معرض نوعی تحریم قرار می دهد. البته اوپن ریچ ترجیح می دهد به این نتیجه نرسد، ترجیح می دهد جایی در میانه با 169 اپراتور شبکه که از زیرساخت فیزیکی این شرکت استفاده می کنند، توافق کند.

کیتی میلیگان، مدیر ارشد بازرگانی اوپن ریچ در بیانیه ای گفته: ایمنی افراد، شرکا و هر کسی که با شبکه اوپن ریچ در تماس است همیشه اولویت اول ما است. ما به همکاری نزدیک با صنعت و آفکام ادامه می دهیم تا مطمئن شویم هر تصمیمی که در شبکه ما اتفاق می افتد نه تنها به درستی ضبط می شود، بلکه با خیال راحت و ایمن کامل می شود.

موضوع انطباق با مکان، یا فقدان آن، در یک گزارش روزنامه تلگراف در اوایل ژانویه آشکار شد. این گزارش با استناد به ارقام داخلی Openreach، ادعا می‌کند که آلت‌نت‌ها معمولاً هنگام دسترسی به زیرساخت‌های فیزیکی اوپن‌ریچ در حین ساخت شبکه، اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

این یک مشکل است، زیرا بدون ثبت سوابق مناسب، اگر زیرساخت اوپن ریچ به نحوی آسیب ببیند، ممکن است در تعیین محل و زمان وقوع و مسئولیت آن مشکل داشته باشد. تلگراف این موضوع را با موضعی کمی هشداردهنده پیش گرفت و نشان داد که زیرساخت‌های مهم مخابراتی ملی بریتانیا را در برابر خرابکاری یا حملات سایبری آسیب‌پذیر می‌کند . در آن گزارش اقدامات شرکت CityFibre به طور خاص مورد توجه قرار گرفته بود.

گفته می‌شود که تا پایان اکتبر، تقریباً نیمی از کارهایی که سیتی فایبر در سراسر شبکه Openreach انجام می‌داد، هیچ اطلاعاتی درباره محل نگهداری نداشتند. ذر آن گزارش گفته شده بود که CityFibre به زیرساخت فیزیکی اوپن ریچ چند صد بار در ماه دسترسی دارد.

اوپن ریچ تا 1 فوریه به آلتنت ها فرصت داد تا مراکز تجمیع جمعی خود را مرتب کنند، اما این موضوع در یکی از جلسات منظم بین دو طرف در هفته گذشته مورد بحث قرار گرفت و مهلت جدید متعاقباً توافق شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.