5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

خبر اول

March 1, 2024
14:15 جمعه، 11ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161373

بانک جهانی از فیلیپین خواست به مجوزهای دوگانه در حوزه باند پهن پایان دهد

ICTna.ir – بانک جهانی و سازمان ملی اقتصاد و توسعه فیلیپین موسوم به NEDA خواستار پایان دادن به مجوزهای دوگانه در فیلیپین برای کاهش بار اپراتورها و افزایش سرمایه گذاری در پهنای باند شدند. دولت فیلیپین با درخواست هایی برای انجام اصلاحات مخابراتی برای از بین بردن شکاف در اتصال پهنای باند، بعنوان یکی از بدترین اصلاحات در منطقه مواجه است. بانک جهانی می‌گوید فیلیپین در میان کشورهای آسه‌آن “یک کشور پرت” است، به طوری که تنها یک سوم خانواده‌ها از دسترسی به پهنای باند ثابت برخوردار هستند و فقط 70 درصد جمعیت دارای اشتراک پهن باند تلفن همراه فعال هستند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  این بانک در یادداشتی تحقیقاتی اعلام کرد: هر دو رقم بسیار کمتر از میانگین ASEAN به ترتیب 41 و 101 درصد است.  به گفته محققان بانک جهانی، پهنای باند فیلیپین نیز گرانتر از همسایگانش است. هزینه سالانه پهنای باند ثابت 11 درصد از درآمد سرانه، دو برابر میانگین ASEAN، در حالی که پهنای باند سیار 1.5 برابر میانگین ASEAN هزینه دارد.

فیلیپین یکی از بدترین عملکردها در شاخص قیمت جهانی این بانک است. این کشور، تنها کشور آسه آن بود که طی یک دوره چهار ساله بهبود نیافت و از بین 57 کشور در حال توسعه که مورد بررسی قرار گرفته بودند، تنها از نیکاراگوئه، ونزوئلا، هائیتی و سودان بالاتر بودند.

اعداد مروبط به میزان مشترکین دو اپراتور بزرگ فیلیپین، یعنی PLDT و Globe، نشان می دهد که پهنای باند خط ثابت فیلیپین به آرامی رشد می کند، زیرا آنها ردپای فیبر خود را گسترش می دهند، اما، به طور باورنکردنی برای کشور مجمع الجزایری با جمعیت روستایی بزرگ، آنها در حال از بین بردن مشترکین FWA هستند.

 

سرمایه‌گذاری سنگین تر فیبرنوری

در 30 سپتامبر، PLDT، بزرگترین ارائه دهنده خط ثابت، 3.69 میلیون اشتراک پهن باند داشت که از این تعداد 3.28 میلیون اشتراک با سیم با افزایش 1 درصدی از ابتدای سال و FWA با 409هزار مشترک با کاهش 45 درصدی بوده است.

بایگانی Globe Telecom در سه ماهه چهارم ، زیرمجموعه‌های Wireline و FWA را منتشر نکرد، اما گفت که کل اشتراک‌های پهنای باند خانگی در سال ۲۰۲۳ با ۳۲ درصد کاهش به ۱.۸ میلیون نفر رسیده است.

شرکت تحلیلی ABI هم اعلام کرد که کاهش تعداد مشترکین FWA تا حدودی نتیجه سرمایه گذاری بیشتر در فیبرنوری است که منجر به پذیرش بیشتر و سرمایه گذاری سنگین تر در 5G پس از واگذاری برج های تلفن همراه شده است. همچنین تحت تأثیر افزایش تعداد گزینه های پهن باند ماهواره ای قرار گرفته است.

اما این فقط بانک جهانی نیست که خواستار تغییر است. سازمان ملی اقتصاد و توسعه فیلیپین (NEDA) از پیشنهادهای کلیدی بانک، از جمله فراخوان برای حذف الزامات منحصر به فرد مجوز دوگانه، که در آن اپراتورهای مخابراتی باید از کنگره و تنظیم کننده صنعت مجوز بگیرند، حمایت کرد.

NEDA اعلام داشت: اجازه تضمین مجوزها از سوی کنگره و تنظیم کننده، بار اداری و مالی را افزایش می دهد، به ویژه بر شرکت های جدید و کوچکتر وارد بازار تاثیر می گذارد.

این آژانس نظارت نظارتی و شفافیت قوی‌تری را در فرآیندهای اتصال به یکدیگر پیشنهاد می‌کند تا زمینه بازی را هموار کند، و گفت که کمیسیون ملی مخابرات باید اختیار داشته باشد تا دسترسی اپراتورهای بزرگ‌تر به اتصال را اجباری کند.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.