باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

March 11, 2024
9:23 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162095

اپراتور Superloop پیشنهاد “فرصت‌طلبانه” باند پهن استرالیا را رد کرد

ICTna.ir – شرکت ارائه دهنده پهنای باند استرالیایی Superloop پیشنهاد خرید رقیب Aussie Broadband را به عنوان “فرصت طلبی” رد کرده است. Aussie Broadband برای هر سهم سوپر لوپ 0.95 دلار استرالیا پیشنهاد داد، این در حالی است که حق بیمه 8.6 درصدی نسبت به قیمت پایانی روز جمعه، ارزش شرکت را 466 میلیون دلار استرالیا معادل 305 میلیون دلار آمریکا کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سهام سوپرلوپ در معاملات اوایل روز گذشته جهش کرد و در طی روز 14.3 درصد افزایش یافت. هیئت مدیره Superloop گفت که این پیشنهاد اساساً شرکت را کم‌ارزش می‌کند و این شرکت با Aussie Broadband در مورد معامله درگیر نمی‌شود.

Aussie Broadband، در پیشنهاد خود، گفت که این قیمت 33 درصد نسبت به میانگین قیمت موزون Superloop در سه ماه گذشته برتری دارد.

گفته می‌شود که ترکیب این دو یک بازیکن با بیش از 1 میلیون زیرمجموعه پهنای باند، ردپای وسیع‌تر و کارایی بیشتر از طریق حذف تکراری شدن شبکه و سایر هزینه‌ها ایجاد می‌کند.

این مناقصه جدیدترین پیشنهاد در جمع آوری و ادغام شرکت های مخابراتی کوچکتر استرالیا در سال های اخیر است. همین هفته، خرید ارائه‌دهنده ارتباطات یکپارچه مبتنی بر ابر Symbio توسط Aussie Broadband به پایان می‌رسد. این قرارداد اکتبر گذشته پس از پیشی گرفتن از Superloop منعقد شده بود.

فعال در M&A

Superloop، که توسط کارآفرین مخابراتی Bevan Slattery در سال 2014 تأسیس شد، همچنین یک شرکت مخابراتی فعال بوده است. در دو سال و نیم گذشته، تجارت استرالیایی MyRepublic، Vostronet پخش کننده فیبر، شرکت وایت لیبل Acurus و ISP Exetel را تصاحب کرده است، در حالی که برخی از دارایی های آسیایی را نیز به قیمت 125 میلیون دلار استرالیا (81.9 میلیون دلار) واگذار کرده است. هر دو شرکت به تازگی نتایج مالی مثبتنی را منتشر کرده بودند.

Superloop هفته گذشته EBITDA خود را 23 میلیون دلار استرالیا معادل 15 میلیون دلار گزارش کرد که 83 درصد رشد داشت، با درآمد 33 درصد بالاتر به 198 میلیون دلار استرالیا (129.7 میلیون دلار) و جریان نقد آزاد تقریباً چهار برابر شد. این شرکت اکنون 408هزار مشترک پهنای باند دارد.

Aussie Broadband در روز جمعه سود خالص 9.8 میلیون دلار استرالیا (6.4 میلیون دلار) را 14 درصد افزایش داد. درآمد 18 درصد بهبود یافت و به 445.9 میلیون دلار استرالیا (292.2 میلیون دلار) رسید که ناشی از رشد 15 درصدی در کسب و کار باند پهن اصلی مسکونی و گسترش 53 درصدی بخش عمده فروشی آن بود. این دستورالعمل EBITDA تمام سال را به 105 میلیون دلار استرالیا – 110 میلیون دلار استرالیا (68.8 میلیون دلار تا 72 میلیون دلار استرالیا) از 100 میلیون دلار استرالیا – 110 میلیون دلار استرالیا افزایش داد.

Aussie Broadband گفت که خرید سیمبیو در 28 فوریه نهایی خواهد شد.

قیمت سهام Aussie Broadband با 1.99 درصد افزایش در 4.62 دلار استرالیا بسته شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.