اپلیکیشن

پیام‌رسان

خبر اول

رسانه‌های اجتماعی

March 26, 2024
10:30 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163116

حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد

دادگاه عالی اسپانیا روز دوشنبه حکم خود برای مسدود شدن خدمات تلگرام در این کشور را به دلیل اینکه منتظر گزارش پلیس درباره تاثیر این ممنوعیت روی کاربران بود، معلق کرد.

به گزارش ایسنا، قاضی سانتیاگو پدراز، روز جمعه موافقت کرد حین تحقیق ادعاهای شرکت‌های رسانه‌ای متعدد مبنی بر اینکه تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد محتوای آنها را بدون اجازه آپلود کنند، خدمات اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در اسپانیا معلق شود.

اما پدراز روز دوشنبه تصمیم گرفت اجرای این حکم را متوقف کرده و به جای آن دستور گزارشی از سوی پلیس ملی درباره مشخصات تلگرام و همچنین تاثیری که ممکن است ممنوعیت موقتی آن بر کاربرانش داشته باشد را صادر کرد.

شرکت‌های رسانه‌ای شامل اَترس مدیا، EGEDA، مدیا سِت و تلفونیکا، از تلگرام بر سر آنچه ادامه نقض کپی رایت در این اپلیکیشن توصیف می‌کنند، شکایت کردند. اما تلگرام حاضر نشده است درباره این ادعاها اظهار نظر کند.

قاضی پدراز در طول تحقیقات خود، اطلاعاتی را درباره هویت کاربران مظنون به اشتراک گذاری غیرقانونی محتوای تحت کپی رایت از ویرجین آیلند که قلمرو خارجی انگلیس در کارائیب است، درخواست کرد. این منطقه‌ای است که تلگرام توسط پاول دوروف، میلیاردر روسی، به عنوان یک شرکت ثبت نام شده است. دادگاه اعلام کرد مقامات این منطقه به این درخواست، عمل نکردند.

انجمن مصرف کنندگان اسپانیایی FACUA اعلام کرد از این حقیقت که واکنش این گروه به حکم قاضی، باعث شد قاضی به تاثیر بزرگی که این ممنوعیت خواهد داشت، فکر کند، استقبال و ابراز امیدواری کرد که گزارش پلیس باعث شود قاضی این حکم را لغو کند.

طبق اعلام دیده بان رقابت CNMC، تلگرام چهارمین سرویس پیام رسان پر استفاده در اسپانیا است. تقریبا ۱۹ درصد از اسپانیایی‌هایی که توسط CNMC مورد بررسی قرار گرفتند، از آن استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تلگرام اعلام کرده که در سال ۲۰۲۳، بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه فعال در سراسر جهان داشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.