رسانه‌های اجتماعی

May 28, 2024
17:47 سه شنبه، 8ام خردادماه 1403
کد خبر: 167092

روش‌های یوتوب برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات

منبع: Digiato

یوتوب از سال گذشته سازوکارهای مختلفی را برای مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات شروع کرد. اکنون برخی از کاربران هنگام استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات، مشکلات مختلفی گزارش کرده‌اند؛ عدم پخش صدا، پخش منقطع ویدیو و یا پرش ویدیو به انتهای آن از مشکلاتی است که کاربران با آن مواجه‌ هستند.

باآنکه همچنان می‌توان برای تماشای بدون تبلیغات ویدیوهای یوتوب راهکارهایی مانند استفاده از افزونه‌های مرورگر و برنامه‌های تغییردهنده IP خاص را پیدا کرد، اما به گزارش برخی کاربران در ردیت، یوتوب برای مقابله با اد بلاکرها مانع پخش عادی ویدیو می‌شود.

یوتوب از تبلیغات با فرمت‌های مختلف به‌عنوان منبع درآمد و برای تأمین مالی سازندگان محتوا بهره می‌برد و برای تماشای ویدیو بدون تبلیغات این شرکت به کاربران توصیه می‌کند اشتراک پریمیوم بخرند.

براساس گزارش کاربران، درصورت استفاده از مسدودکننده تبلیغات، وقتی شروع به تماشای ویدیویی می‌کنید ممکن است ناگهان ویدیو به انتها پرش کند و عملاً نتوانید آن را ببینید. همچنین اگر بخواهید ویدیو را به جلو یا عقب ببرید، ظاهراً دیگر ویدیو به درستی بارگذاری نمی‌شود.

این موارد بیشتر به کاربرانی مربوط می‌شود که AdBlock روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند. بااین‌حال، تعداد بسیار کمی از کاربرانی که از مسدودکننده تبلیغات نیز استفاده نمی‌کنند، این موارد را گزارش کرده‌اند.

کاربران معتقددند این ترفند جدیدی است که یوتوب برای محدودکردن افراد در استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات در پیش گرفته است. بااین‌حال، ممکن است پلتفرم گوگل مقصر نباشد؛ پیش‌ازاین نیز این شرکت متهم شده بود که سرعت ویدیوها را کاهش می‌دهد اما سپس مشخص شد که علت آن باگی در برنامه‌های AdBlock و AdBlock Plus بوده است.

بااین‌حال این بدان معنا نیست که شرکت تحت مالکیت گوگل کاری انجام نمی‌دهد تا افراد را از استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات بازدارد. یوتوب قبلاً به نمایش پیام‌های پاپ‌آپ با تایمرهای شمارش معکوس متوسل شده بود و هشدار می‌داد افرادی که از برنامه‌های شخص ثالث ادبلاکر استفاده می‌کنند، هنگام پخش ویدیوها با بافر مواجه می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.