رسانه‌های اجتماعی

April 12, 2024
20:23 جمعه، 24ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164143

دیزاین یوتیوب تغییر کرد

منبع: Zoomit

طراحی جدید وب‌سایت یوتیوب با جابه‌جایی المان‌های صفحه‌ی پخش ویدیو به ستون کناری، خشم کاربران را برانگیخت.

ظاهر یوتیوب درطول سال‌های گذشته به‌روزرسانی شده، اما هسته‌ی اصلی طراحی آن برای مدت طولانی تغییر اساسی تجربه نکرده است.

باتوجه‌به پست‌های برخی کاربران در ایکس (توییتر سابق) و سایر شبکه‌های اجتماعی، به‌نظر می‌رسد طراحی یوتیوب دست‌خوش تغییرات بزرگی شده است که عناصر کلیدی را به ستون کناری منتقل می‌کند و ظاهراً هیچکس این تغییر را دوست ندارد.

بسیاری از کاربران یوتیوب طی چند روز گذشته متوجه طراحی کاملاً جدید پخش‌کننده‌ی ویدیو این وب‌سایت شدند. برخلاف گذشته که توضیحات ویدیو در زیر پخش‌کننده قرار داشت، حالا این اطلاعات به سمت راست صفحه انتقال یافته‌اند و نظرات نیز زیر آن نمایش داده می‌شوند.

در فضایی که قبلاً توضیحات ویدیوهای یوتیوب نمایش می‌یافت، اکنون پیشنهادهای ویدیویی با ابعادی بسیار بزرگ‌تر از گذشته نشان داده می‌شوند.


شاید آزاردهنده‌ترین تغییر وب‌سایت یوتیوب این باشد که عنوان ویدیوها نیز به ستون کناری منتقل شده است و به‌بیان دیگر تقریباً هیچ جداسازی بین پیشنهادها و ویدیو درحال‌ پخش وجود ندارد. پیشنهاد ویدیوها قبلاً در ستون کناری نمایش داده می‌شد و عنوان، توضیحات و نظرات، زیر ویدیو قرار می‌گرفتند.

واکنش‌ها به طراحی جدید وب‌سایت یوتیوب تا این‌لحظه کاملاً منفی بوده است. کاربران به‌شدت از این ظاهر جدید متنفرند و برخی حتی اشاره کرده‌اند که سایت یوتیوب با تغییرات اخیر شبیه برخی از وب‌سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو دیگر به‌نظر می‌رسد.

یوتیوب تأیید کرده که تغییر در طراحی وب‌سایت این پلتفرم، فقط یک آزمایش است. اگرچه این تست به‌طور گسترده‌ای انجام می‌شود، اما هنوز برای همه کاربران دردسترس نیست. باتوجه‌به بازخوردهای دریافتی، به‌نظر می‌رسد این طراحی به مرحله نهایی نرسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.