تلفن همراه

رگولاتوری: توقف فروش پهنای باند مخابرات در چهار استان لغو شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از لغو توقف فروش پهنای باند شركت مخابرات ایران در چهار استان لرستان، گیلان، خراسان جنوبی و گلستان خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسن رضوانی گفت: پیش از این بررسی و ارزیابی‌های انجام شده نشان داد كه در ده شركت مخابرات استانی فروش پهنای باند بیش از حد مجاز بوده و این موضوع كاهش كیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان را در این استانها در پی داشت.
 
وی افزود: در پی آن توقف فروش سرویس اینترنت، از سوی رگولاتوری به این ده شركت مخابرات استانی ابلاغ شده بود كه با اقدامات نظارتی و نیز پیگیری های سازمان، شركت‌های مخابرات استانی موظف شدند پهنای باند خود را ترمیم و ارتقا دهند.
 
رضوانی اظهار كرد: در حال حاضر وضعیت پهنای باند شركت مخابرات ایران در ۴ استان لرستان، گیلان، خراسان جنوبی و گلستان از حالت نامطلوب خارج و توقف فروش پهنای باند در این استان‌ها لغو شده است.
 
​معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به تشكیل جلسات كمیته‌های فناوری اطلاعات در استان‌های مختلف از سوی دفتر نظارت برسرویس‌های فناوری اطلاعات این سازمان گفت: این كمیته با تمركز بر ارتقای شاخص‌های كمی و كیفی ارائه سرویس اینترنت با تعرفه مناسب به دنبال هماهنگی و ایجاد وحدت رویه‌های نظارتی در اجرای مصوبات ۱۸۱ (كاهش تعرفه اینترنت) و ۱۷۷ (موافقنامه سطح سرویس) كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

۱ دیدگاه

  • حسین صادقی مرشت

    حسین صادقی مرشت

    سه شنبه 930514 - افزایش پهنای باند اینترنت مخابرات مازندران به میزان یک STM1 تاریخ انتشار : سه شنبه 14/05/93 – http://www.ict-tcm.ir/object.aspx?id=338 با گسترش پهنای باند اینترنت کاربران ADSL استان مازندران به میزان یک STM1 (اس تی ام وان) در آغاز مرداد ماه 93 شرایط مناسب و بهتری جهت استفاده مشترکین ADSL در سطح استان ایجاد گردید. گفتنی است مخابرات مازندران همواره در راستای توسعه فنّاوری مجازی استان، اقدامات بی وقفه ای را در دستور کار قرار می دهد. این هم نتیجه؛ گسترش پهنای باند اینترنت کاربران ADSL استان مازندران به میزان یک STM1 (اس تی ام وان) در آغاز مرداد ماه 93 از روز یکشنبه 02/06/93 تا به اکنون که ساعت 04:47 بامداد روز دوشنبه 03/06/93 می باشد، ارتباط یا قطع و وصل می شود و یا کلا قطع می گردد! در تماسی که به دفعات با کارشناسان سامانه 2020 گرفته ام، یا گفته اند «شبکه از تهران مشکل دارد و زمان برطرف شدن آن را هم نمی دانیم!!!!» یا طبق معمول روش برخورد با کاربرانی که به تازگی از اینترنت استفاده می نمایند، آیه شیرین و ملس «با 117 تماس بگیرید! - دستگاه گوشی تان را در محل درب منزل امتحان کنید که ببینید، قطعی دارد یا نه!! و از این قسم پیچاندن ها» - حالا شما که هفت شهر عشقی اینترنت را کن فیکون نموده اید و لحظات شیرین استفاده از اینترنت فوق تصور ایرانی را زهر مارمان می فرمائید، بگوئید من کاربر چندین و چند ساله اینترنت، برای رهایی از این همه فوران روانی ارتباطات دیتای ایرانی، خاک کدام حمام خرابه را بر سر بریزم؟! بالاخره ارتباط اینترنت باصطلاح «پر سرعت!»(طبق تبلیغاتی که شرکت مخابرات مازندران) ساعت 03:30 بامداد روز پنجشنبه 06/06/93 برقرار شد!! زمانی هم که ارتباط اینترنتی قطع می شود و مجبور می شوم با باصطلاح کارشناسان سامانه 2020 مازندران تماس بگیرم و علت قطع ارتباط و زمان برقراری مجدد ارتباط اینترنت باصطلاح «پر سرعت» را می پرسم، می گویند : ما از هیچ چیز خبر نداریم!! چون در این موارد اطلاعاتی در اختیار ما نمی گذارند!!! زمان ارسال متن فوق الذکر، ساعت 19:57 مغرب پنجشنبه 06/06/93 ذیل خبر : دکترمحمود واعظی وزیر ارتباطات: برنامه ما این است که متقاضیان بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند نویسنده : آرش کریم بیگی چهارشنبه، 5 شهریورماه 1393- ساعت 18:47- کد خبر: 063974 - August 27, 2014 http://www.ictna.ir/id/063974/ پاسخ

​​