بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 11, 2024
10:19 پنجشنبه، 21ام دیماه 1402
کد خبر: 157688

مدیرعامل فناپ: رهبران سازمان‌ها از هفت‌خان می‌گذرند

منبع: دیجیاتو

مدیرعامل فناپ عقیده دارد که تاب‌آوری کسب‌وکارها وابسته به تاب‌آوری رهبران آن‌هاست و هر رهبری برای حفظ سازمان خود هفت مرحله را تاب می‌آورد.

«شهاب جوانمردی»، مدیرعامل فناپ، در نشست پنل «تجربه زیسته کسب‌وکارها در عرصه تاب‌آوری» با اشاره به اینکه تاب‌آوری رهبران سازمان‌ها هفت‌خان قابل تأمل دارد، گفت: «از آنجایی که رهبران سازمان‌ها همواره چهره بوده‌اند، اغلب فراموش می‌کنیم که آن‌ها هم مشکلاتی دارند که بار آن‌ها را به‌تنهایی به دوش می‌کشند تا بتوانند تاب‌آوری را در سازمان حفظ کنند.»

او ادامه داد که ما معمولاً رهبران را به‌عنوان افرادی می‌شناسیم که جملات قصار می‌گویند درحالی‌که آن‌ها نیز مثل ما انسان هستند و اغلب نمی‌توانند درباره مشکلاتشان با سایرین حرف بزنند و ناچارند آن‌ها را با خودشان حل‌وفصل کنند.

مدیرعامل فناپ از این هفت مرحله به‌عنوان هفت گام یاد کرد که مانند کوره عمل کرده و رهبران را پخته‌تر و باتجربه‌تر می‌کند. به گفته جوانمردی، هیئت‌مدیره اولین مرحله است. او تأکید کرد که رهبران باید برای پیشبرد برنامه‌هایشان، مقابل هیئت‌مدیره پاسخگو باشند: «رهبران باید شکست خود را جلوی اعضای هیئت‌مدیره توجیه کنند و در جلسات اموری را بپذیرند که برای پیشبرد سازمان ضروری است.»

او همچنین افزود: «دومین مرحله مقابله با سهامدار است. کسی که باارزش‌ترین دارایی‌اش را وسط گذاشته و امید دارد که حداقل عایدی‌اش متناسب با تورم جامعه باشد. امروزه شرکت‌ها اگر رشد کنند، در کوتاه‌مدت به تقسیم سود نمی‌رسند و اگر بزرگ باشند، برای تأمین نقدینگی امکان پاسخگویی به سهامدار را ندارند. در اینجاست که رهبران باید در جلسات رسمی به‌تنهایی پاسخگوی سهامدار باشند.»

او از شرکت‌های رقیب به‌عنوان سومین مرحله نام برد و اشاره کرد: «با اینکه وجود رقبا باعث رشد می‌شود، اما برای برندی که تازه وارد بازار شده است، معمولاً برند در ابتدا توسط رقبا پایمال می‌شود. رقبا نمی‌پذیرند که بازیگر جدیدی وارد بازار شود و سعی می‌کنند او را نادیده بگیرند. در این لحظه است که هویت برند تازه‌وارد نابود می‌شود. رهبر برند ناچار است این چالش را به‌تنهایی حل کند و چه رهبرانی که در این مرحله آسیب‌های زیادی دیدند و از بین رفتند.»

به باور مدیرعامل فناپ، خان بعدی خانواده است که رهبر نمی‌تواند تعادل لازم را بین کار و خانواده فراهم کند و معمولاً در اینجا خانواده سهم کمتری می‌برد.

جوانمردی درباره اهمیت مشتری نیز توضیح داد: «مشتری‌ها ارزشمندترین دارایی هر سازمانی هستند و رهبران باید به درخواست‌های به‌جا و نابه‌جای مشتری پاسخ دهند. اگر هم تازه‌وارد باشند، باید باج نابه‌جا دهند و این را نمی‌توانند از سمت بنگاه توجیه کنند.»

او عقیده دارد همکاران که انتظار شادبودن و پرانرژی بودن رهبر سازمانشان را دارند، خان ششم به‌حساب می‌‌آیند: «هفتمین خان نیز تاب‌آوری رهبران است که باید بدانید این موضوع درنهایت موجب حفظ سازمان می‌شود.»

به باور مدیرعامل فناپ، عبور از این هفت مرحله مانند قرارگرفتن در یک چرخه است و مدام تکرار می‌شود. او اشاره کرد که‌ افراد باید بدانند در پس تابلوهای افتخار و موفقیت‌ها، چه چالش‌هایی وجود دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.